تحولات لبنان و فلسطین

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مهم ترین مسئولیتی که بر عهده مدیران، کارکنان و خادمان آستان مقدس حضرت رضا(ع) قرار داده شده، تسهیل و تسریع جریان خدمت به زائران است و باید در این زمینه گام برداریم.

هدف باید تسهیل و تسریع جریان خدمت به حضرت رضا(ع) باشد

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در آیین شکرانه خدمت که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در این مراسم نمایندگان اقشار مختلفی حضور یافته اند که در ایام دهه پایانی صفر لباس خادمی بر تن کرده بودند تا به شعار «همه خادم الرضاییم» جامه عمل بپوشانند. توفیق خدمت به زائران امام رضا(ع) پاداش بزرگی به همه خدمت‌رسانان بود، اما به رسم حق‌شناسی از اقشار خدمت رسان مراسمی جهت تقدیر از افرادی که در دستگاه های مختلف منشا خدمت‌رسانی بوده اند برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه ۵ هزار هیئت مذهبی در ایام دهه آخر ماه صفر به مشهد مقدس مشرف شده اند، افزود: با همت و تلاش و استفاده از تجارب گران‌سنگ گذشته می توانیم نمونه ای از الگوهای خدمت به آحاد جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: بیش از ۵۰ هزار نفر در حرم مطهر امام رضا(ع) برای خدمت به صورت افتخاری فعالیت خود را آغاز کرده اند و در بخش های مختلف سازماندهی شدند.
گنابادی نژاد افزود: پس از اجرای موفق پویش «منزل من هم زائرسراست» مراسمی جهت تقدیر از شرکت کنندگان در این طرح برگزار شد و چندین نفر داوطلب شدند تا در همه ایام سال منازل آن‌ها میزبان زائران امام رضا(ع) باشد.
وی ادامه داد: جلوه هایی از ارادت در خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) در دهه آخر صفر در خاطرات خادمان منعکس شده که هر کدام از این موارد بدون پشتوانه الزامات و دستورات اداری و حکومتی به وقوع پیوسته است.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مهم ترین مسئولیتی که برعهده ما قرار داده شده، تسهیل و تسریع جریان خدمت است و باید در این زمینه گام های موثر و اساسی برداریم.
گنابادی نژاد افزود: برخی از متخصصان و پزشکانی که به صورت داوطلب در ایام اربعین حسینی (ع) به زائران خدمت رسانی می کردند، در ایام دهه آخر صفر نیز خدمت رسانی خود را در حوزه سلامت به زائران امام رضا(ع) ادامه دادند و الحمدالله هر سال شاهد گسترش و توسعه این فرهنگ و نهضت خدمت رسانی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: امسال در پویش جهاد خدمت بیش از ۲۲ هزار نفر اعلام آمادگی کردند تا به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خدمت رسانی کنند.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: زائران پیاده هر کدام سرمایه بزرگی برای سازندگی معنوی و معرفتی جامعه هستند که باید با برنامه ریزی در وهله نخست برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و در مرحله بعد برای ارتقای و رشد ظرفیت های معنوی که در بیانه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، از این فرصت استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.